piatok 5. apríla 2013

Padesát odstínu šedi

Autor: E L James
Názov: Padesát odstínu šedi
Počet strán: 608
Jazyk: Český ale je aj v Slovenskom
Vydavateľstvo: XYZ
Rok vydania: 2012

Anotácia (XYZ) :
Strhující erotický román o temných touhách v každém z nás…

Když se dvaadvacetiletá studentka literatury Anastasia vydává na pohovor s mladým podnikatelem Christianem Greyem, netuší, že potká muže, který jí změní život i hodnoty. Christian je pohledný, chytrý a… tajemný. Naivní a nevinná Anastasia si začíná uvědomovat, že přes jeho skrývaná tajemství jím začíná být úplně posedlá. Ale ani Christian není vůči její kráse, šarmu a charakteru imunní a připouští, že on po ní také touží – ovšem za vlastních, specifických podmínek…






Najprv začnem asi tým, že kniha sa vám bude páčiť podľa toho či je vášho vkusu. Buď na nej budete doslova visieť alebo vás vôbec nezaujme. Musím priznať, že ja spadám do prvej kategórie a stále si neviem vysvetliť prečo. :) Proste som si nad ňu sadla a čítala a čítala a čítala a nevedela som ju pustiť z ruky. :)


Obálky:

Originálna obálka                Nemecká obálka
Fifty Shades of Grey (Fifty Shades, #1)               Geheimes Verlangen (Shades of Grey, #1)

K obálkam môžem dodať jedine to, že nemci sa stále snažia byť v obálkach originál. V tomto prípade im to ale však nevyšlo. Teda aspoň podľa môjho úsudku. :) Vôbec to nevystihuje knihu ani podstatu deja. Originálna obálka namiesto nej tú podstatu teda vystihuje. :) A som rada, že ju odobrali aj vydavateľstvá ostatných krajín. :D



Dej: Zatiaľ čo som si všimla na ostatných recenziách tak sa skoro všetci sťažujú, že hlavný predstavitelia ,trtkajú ako králiky, (keby dačo sú to slová ostatných čitateľov a nie moje). Ľudia prebuďte sa! Všade sa píše, že kniha je erotický román a dokonca sa do tejto kategórie aj zaraďuje. Čitateľkám, ktoré to aj tak považujú za niečo viac ako erotiku môžem iba povedať, že existujú v tomto smere aj horšie knihy a váš názor je taký iba kôli tomu, že to ešte nemáte s čím porovnať. Tak. Teraz som sa tu vyliala z toho, že ma hnevá, keď niekto kto dobrovoľne siahol po erotickom románe sa sťažuje, že sa v knihe nachádza sex a teraz by som už naozaj mohla priblížiť dej. :) Čo ma veľmi prekvapilo je, že dej bol naozaj pomerne zaujímavý. Odmyslime si na chvíľu erotiku a dej je normálne, že zmysluplný a dajú sa tu nájsť aj zaujímavé postrehy. Príbeh prerozpráva hlavná predstaviteľka Anastasia. Táto črta nám pekne zobrazuje pocity a pochod myšlienok ženy. Čo ma však naozaj prekvapilo bolo, že pointa deja sa netýka Anastasie, ale druhého hlavného predstaviteľa Christiana. V knihe sledujeme jeho postupný prerod a jeho vyrovnávanie sa so svojimi démonmi minulosti. Aby som vás však neklamala túto črtu sledujeme počas celej série, ale v tejto knihe nastáva tá správna chvíľa, ktorá prerod urýchľuje a účinnejšie 
štartuje. :)



Postavy: Anastasia je obyčajné dievča, ktoré malo šťastie v nešťastí. :) Jej kamarátka nečakane ochorela a Anastasia ako jej dobrá kamarátka je na rade aby spravila rozhovor s veľkopodnikateľom Christianom Grayom. Tento rozhovor je jej takpovediac osudný. Vôbec jej nejde do hlavy prečo sa Christian okolo nej obšmieta. Ona je predsa obyčajné dievča a on je strašne sexi chlap a k tomu prachatý! Jej život sa však začína uberať zvláštnym smerom. Ocitá sa na bode kde sa musí rozhodnúť, čo je správne a k tomu je pred ňu predostrená, podľa nej úplne strelená, zmluva. Sama nevie, či sa má toho báť, alebo podvoliť sa tomu. Všetko je pre ňu nové a neznáme. Postupom času si však Ana uvedomuje, že sa do Christiana zaľúbila. Teraz je už len otázka času, či sa tomu podvolí aj keď sa toho bojí, alebo odíde a na Christiana navždy zabudne. (posledné slovné spojenie je samozrejme nemožné).


Christian je človek, ktorý mal pohnojené detstvo a traumu si z neho nesie až do dnes, a v súčastnosti človek, ktorého len tak niečo nezastaví. Christian bol ako dieťa adoptovaný a svoju rodinu nadovšetko miluje ešte aj dnes. Má perfektných rodičov, perfektných súrodencov, ale ani oni neboli schopný pomôcť Christianovi zbaviť sa traumy z detsva. V ťažkej situácii mu však bude nápomocná rodinná známa, ktorá mu podľa neho ukáže tú správnu cestu. Christian má zrazu o mnoho problémov menej v pracovnej oblasti sa z neho stal takmer neprekonateľný, ale nie všetko je také dokonalé ako sa zdá. Túto skutočnosť mu vyvracia jedno dievča, ktoré mu  vpádom vstúpilo do kancelárie (a vpádom myslím naozaj vpádom, lebo sa razpleštila na podlahe  na všetky štyri). Jeho život stráca podstatu a ukazuje sa, že doteraz nemal ani zmysel. Christian si to však nechce pripustiť a tvrdošijne proti tomu bojuje. V určitých častiach sa snaží Ane otvoriť, ale ako sa zdá tak nie z tej správnej stránky.




Pocity z knižky: Hneď na začiatok. Ak sa vám páčil štýl písania musíte si hneď prečítať aj pokračovanie. Poznáte ten pocit, keď ste naštvaná na niektorú postavu, lebo sa nespráva tak ako sa má, a potom keď zistíte dôvod ľutujete, že ste sa na ňu vôbec naštvali? Tak toto je ten prípad, ale keďže táto séria je písaná ako jeden príbeh tak tu chybu oľutujeme až v pokračovaní Padesát odstínu temna. Po prečítaní prvej časti boli moje pocity zmätené, ale o to viac ma autorka namotala na pokračovanie. Po prečítaní ďalšej knihy sa moje pocity ustálili a moje srdce je konečne zas na svojom mieste. :) V každom prípade ma kniha a vôbec séria zaujala a aj keď som nechápala prečo nejak som sa od nej nedokázala odtrhnúť. Proste som mala stále také nutkanie neprestávať a tak to potom aj vyzeralo. :) Určite sa oplatí prečítať. Hlavne slabšie povahy, radšej by ste si mali odmyslieť erotické časti. Po niektorým vadili, ale kniha je aj sama o sebe dobrá takže z nej niečo budete mať. :D


MOJE HODNOTENIE:



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára