utorok 12. marca 2013

Zuzanina skrytá tvár



Autor: Nata Sabová
Názov: Zuzanina skrytá tvár
Počet strán: 392
Jazyk: Slovenský
Vydavateľstvo: Motýľ
Rok vydania: 2011


Anotácia(Motýľ) :
„Sú veci, ktoré by si o mne vedieť nechcel. Bolo by lepšie, keby si sa vzdal.“ 
„Ty si naozaj zvláštna, taká záhadná.“ 
„To ťa ku mne priťahuje? Moja záhadnosť?“ spýtala sa trpko.
„Po pravde, prijal by som menej záhad a viac odpovedí. Ale ak to k tebe patrí, budem ťa brať takú, aká si.“
„Nepochopí to nikto, kto neverí, že existujú veci medzi nebom a zemou.“


Čo znamená život pre prítomnosť, chvíle, ktoré prežívajú teraz, čas, ktorý nikdy nedostane prívlastok budúci?

Príbeh dvoch mladých ľudí Zuzany a Petra vás zavedie nielen do prekrásnych zákutí Pohronia, kde zažijete veľa zábavných chvíľ s partiou vodákov, ale aj do tajuplného sveta dievčiny, ktorej život sa v priebehu jedného dňa obrátil hore nohami. Ako je možné, že zrazu hrá tak skvele na gitare, keď sa to nikdy neučila? Ako to, že ovláda niekoľko cudzích jazykov? A čo schopnosti, vďaka ktorým sa z nej stala odvážna bojovníčka? Odkiaľ sa vzali? Keď Zuzana zistí, kto v skutočnosti je a čo ju čaká, rozhodne sa uzamknúť svoje srdce a nevpustiť doň žiadneho muža, ktorý by u nej mohol vyvolať city lásky. Pretože tú si ona nemôže dovoliť. Na Hrone spoznáva Petra, ktorého čaru sa napriek svojmu predsavzatiu nedokáže ubrániť a pre ktorého sa i ona stáva tou pravou, jedinou a nenahraditeľnou. Avšak tajomstvo, ktoré Zuzana ukrýva hlboko vo svojom vnútri a nikomu nedovolí doň nahliadnuť, medzi nich stavia hrubý, neviditeľný múr mlčania.
Podarí sa napokon Petrovi získať si Zuzaninu dôveru natoľko, aby pred ním odhalila svoje tajomstvo?


Tak touto knižkou som bola vážne očarená. Autorke vzdávam hold. Príjemný štýl písania. Taký, ktorý vás baví a unáša dejom bez toho aby ste si všimli, že už ste prečítali veľa strán. Páčilo sa mi najmä pekné skĺbenie deja, ktoré väčšinou pri toľkých stranách a viacerých zmenách stavu býva narušené. Tu to bolo napísané priam geniálne. Dej ma príjemne bavil a vždy kedy by som si pri iných knihách myslela, že už je tá časť kedy príde koniec vždy sa situácia zmenila a vzišlo z nej ešte niečo krajšie. Jedna z najkrajších chvíľ bola, keď som čítala ako sa premiestňujú z miesta na miesto hlavne tu na Slovensku. Všetky miesta som spoznávala a dokázala som si všetko predstaviť. Bola som príjemne prekvapená, keď sa dej odohrával aj u nás. Dokonca som spoznala aj prostredie, kde presne. :D Postavy boli úžasné a mysterióznosť pekne zakomponovaná vôbec mi neprekážala. Túto knihu som si kúpila v sobotu (z ďalšími dvomi) a prečítala som ju v nedeľu. V pondelok som už stála v kníhkupectve a kupovala som ďalšiu knihu od Naty Ochrankyňa. A v blízkosti sa zberám na ďalšiu. Takže ak ešte stále nedôverujte slovenským autorom tak si rýchlo zoberte túto knihu a hneď zmeníte názor a ak už máte peknú skúsenosť s našou literatúrou o nič neprídete, iba ak získate, keď si ju prečítate.


MOJE HODNOTENIE:



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára