piatok 15. marca 2013

Nočný cirkus



Autor: Erin Morgenstern
Názov: Nočný cirkus
Počet strán: 352
Jazyk: Slovenský
Vydavateľstvo: Ikar
Rok vydania: 2012


Anotácia(Ikar) :
Román Nočný cirkus sa odohráva na prelome devätnásteho a dvadsiateho storočia a jeho hrdinami sú dvaja mladí kúzelníci, ktorých už od raného detstva viedli k tomu, že sa zúčastnia na súboji, čo sa mal odohrať na neutrálnej pôde - tou pôdou sa stal Cirque des reves. Cirkus snov prichádza všade bez ohlásenia. A na bráne visí tabuľa: Otvárame za súmraku, zatvárame za úsvitu. Cirkus je úplne iný ako všetky známe cirkusy. Celý je ladený do čierno-biela a predmety sa v ňom skutočne menia na vtáky a ľudia skutočne miznú. Obaja mladí kúzelníci mali od narodenia nadprirodzené schopnosti, ktoré si z roka na rok zdokonaľovali, ale keď ich súboj trval už dlhšie, z dvoch mladých ľudí, ktorí mali byť súpermi, sa stali zaľúbenci. Ale keďže ich učitelia neschvaľovali tento vzťah, museli prekonať veľké prekážky, aby mohli byť spolu. Z románu priam dýcha atmosféra kúzelného cirkusu z prelomu 19. a 20. storočia, vôňa jabĺk v karameli a horiaceho dreva, ale mágiou dielo uchváti aj ľudí, ktorí nikdy neboli vyznávačmi cirkusov.


Tento príbeh ma zaujal. Hlavné postavy majú zaujímavý osud. Milo ma prekvapilo, že koniec nebol taký ako som  predpokladala, čo sa mi väčšinou nestáva. Ale bol dobrý. :D Autorka ma zaujímavý štýl opisu. Ešte som sa s takým nestretla a hlavne vo chvíľach, keď sme si mali predstaviť niečo nadprirodzené. Úplne som sa cítila vžitá do deja a sama som sa cirkusom prechádzala. Jedinú drobnosť, čo by som jej mohla vytknúť je, že čitateľa môže občas zmiasť dej. Ale to sa dá ľahko vyriešiť. Stačí sa do toho úplne zažrať, alebo nechať si uležať myšlienky. :D Ináč aj v tejto knihe bude silno pracovať osud a dokonca ani mocný čarodeji nad ním nebudú mať moc. Vôbec som ich nemala rada už len preto, že tak zničili detstvo hlavných hrdinov. Ale aj tí si našli svoju cestu a ich život sa začína obracať o stoosemdesiat stupňov. Pekné nie?. Určite stojí za prečítanie. (A ak sa vám páčil Harry Potter tak týmto nepohrdnete. Kamarátky totiž tvrdia, že štýl je podobný. Ja to neviem posúdiť :) ).


MOJE HODNOTENIE:

2 komentáre:

  1. To znie naozaj dobre 8)
    Už som o knihe počula, ale nezaujala ma natoľko, aby som si ju kúpila, vyzerá však dobre, snáď sa k nej raz dostanem 8)

    Pekná recenzia, super hviezdičky 8P

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Vďaka za radu s hviezdičkami. A ak sa raz dostaneš ku knihe tak si ju prečítaš. Pri najhoršom s nej nebudeš nadšená ale ani sklamaná. Podľa mňa je to taká oddychovka. :D

      Odstrániť